Algemene info
- de Punder Speelgoed volgt de officiële Europese garantierichtlijnen.
- Daarnaast zijn er eveneens procedures vastgelegd door onze leveranciers. Deze zijn per merk verschillend en dienen wij te volgen.
- Afhandeling van garantie zal voor rekening zijn van de Punder Speelgoed, tenzij anders vermeld of overeengekomen met de leverancier.
Wat zijn de voorwaarden voor garantie?
- Hieronder de voorwaarden waaraan je moet voldoen :
- Je kan een origineel aankoopbewijs (factuur) voorleggen. De aankoopbevestiging is niet voldoende, noch de pakbon.
- Het defect is niet ontstaan door val-, stoot- of waterschade (breukschade)
- Het artikel is niet oneigenlijk gebruikt
- Het defect valt binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel.
Hoe kan ik een defect melden?
Als je product defect is, dan dien je dat aan ons te melden per e-mail. We bekijken wat er mogelijks aan het product scheelt en of je inderdaad recht hebt op garantie.
Heb je het product online gekocht voor levering aan huis?
- Bij een online aankoop met optie levering aan huis, neem je contact op met onze klantenservice per e-mail (info@depunderspeelgoed.nl). Volgens onze garantiebepalingen gaan we dan naar een oplossing zoeken. Indien nodig vragen we je het product terug aan ons te bezorgen voor nazicht. Indien garantie van toepassing blijkt te zijn, worden de verzendkosten terugbetaald. Indien het product niet defect blijkt te zijn, kan het product opnieuw naar jou worden verstuurd, mits het betalen van de bijhorende verzendkosten.
Heb je het product in de winkel gekocht of online via click & collect (ophalen in de winkel)?
- Bij een Click & Collect bestelling of aankoop in de winkel, dien je het product binnen te brengen in de winkel van aankoop. Er wordt een reparatieformulier opgemaakt, en het originele aankoopbewijs (factuur) wordt ingenomen. Na ondertekening en daarmee jouw akkoord voor de reparatievoorwaarden, krijg je als bewijs een kopie van het reparatiebewijs en van het aankoopbewijs
Hoe gaat het verder als ik recht heb op garantie?
Als wordt vastgesteld dat je recht hebt op garantie, dan zijn er volgende opties:
- Het artikel wordt eerst kosteloos gerepareerd.
- Indien reparatie niet mogelijk is, kan je kiezen tussen onderstaande opties:
- *Het artikel kan kosteloos worden omgeruild voor exact hetzelfde product.
- *Je krijgt een tegoedbon met het aankoopbedrag.
- Bij sommige artikelen is het niet mogelijk om per direct vast te stellen of je recht hebt op garantie. Denk daarbij aan artikelen die gebruik maken van accu's of computerspellen. Of producten die reeds in gebruik genomen werden. In dat geval, nemen wij het artikel in ter nazicht om te onderzoeken of garantie van toepassing is.
- Wij streven er steeds naar om zo spoedig mogelijk het defect te onderzoeken en indien mogelijk te herstellen, of we gaan tot vervanging over.
Wat als slechts een onderdeel defect is of ontbreekt?
Als er een onderdeel defect is, of ontbreekt, stuur ons dan een mail (info@depunderspeelgoed.nl) met een goede omschrijving, foto en indien er een handleiding bij zit, ook het onderdeelnummer. In de meeste gevallen kunnen wij het onderdeel bestellen bij de leverancier en wordt dit rechtstreeks naar je opgestuurd.
Verdere vragen?
Heb je vragen of is er iets onduidelijk? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Contacteer ons even via info@depunderspeelgoed.nl en we contacteren je zo snel mogelijk (via mail of telefoon) om je verder te helpen!